ماشین حساب ماینر چیست؟ محاسبۀ سودآوری ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال

آشنایی با ماشین حساب استخراج و نحوه کار آن

0

این روزها با رواج بازار ارزهای دیجیتال و بالا گرفتن تب استخراج، ضروریست هر کاربر قبل از ورود به این حوزه‌ بداند ماشین حساب استخراج (ماینر) چیست و از آن در راستای سود بیشتر استفاده کند. بازار ارزهای دیجیتال نیز مثل سایر بازارهای مالی، با ریسک زیادی همراه است. استفاده از ماشین حساب‌های استخراج، کاربران را در انتخاب بهترین ارز دیجیتال بر اساس سخت‌افزاری که در اختیار دارند و نیز هزینه‌هایی که مجبور به پرداخت آن هستند کمک می‌کند. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر جزئیات استفاده از آنها می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر: استخراج ارز دیجیتال چیست؟


ماشین حساب استخراج ارز‌های دیجیتال چیست؟


برای شروع سرمایه‌گذاری لازم است بدانیم انواع ماشین حساب‌های مورد استفاده و به‌خصوص ماشین حساب استخراج چیست و چطور باید بکار گرفته شود. در بحث‌های دنیای ارزهای دیجیتال دو نوع ماشین حساب داریم. یک نوع آن برای محاسبه قیمت ارزهای دیجیتال به‌کار می‌رود و به آن ماشین حساب ارز دیجیتال می‌گویند و نوع دیگر برای محاسبه سود استخراج یک رمز ارز استفاده می‌شود و به آن ماشین حساب استخراج ارز دیجیتال گفته می‌شود.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

اغلب ماشین حساب‌های استخراج ارز دیجیتال، برنامه نصبی و آفلاین ندارند و باید به صورت آنلاین، از طریق وبسایت ارائه‌کننده این ماشین حساب‌ها از آنها استفاده کنیم. این ماشین حساب‌ها موارد زیر را در اختیار ما می‌گذارند.

  • میزان هش‌ریت الگوریتم‌ها
  • توان مصرفی
  • لیست سکه‌هایی که می‌توان استخراج کرد
  • هزینه‌های استخراج یعنی میزان برق مصرفی
  • سود استخراج

اگر می‌خواهید دستگاه سخت‌افزار ماینر داشته باشید می‌توانید قبل از شروع استخراج، با این ماشین حساب‌ها لیست سکه‌هایی که می‌توانید با آن دستگاه استخراج کنید، میزان برقی که مصرف می‌کند و میزان سودی که از استخراج می‌برید را بررسی کنید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: درآمد زایی ارز دیجیتال


چرا باید از ماشین حساب استخراج استفاده کنیم؟


اگر نمی‌دانید دلیل به‌کارگیری ماشین حساب استخراج چیست باید بگوییم، استفاده بهینه از منابع. وقتی قبل از استخراج، دستگاه ماینر خود را بررسی کنید و هزینه و سود خود را تخمین بزنید، با دید بهتری وارد این کار می‌شوید. می‌توانید نسبت به هزینه برق مصرفی در محل زندگی خود سکه‌ای را انتخاب کنید که سودآوری بهتری برای شما داشته باشد تا با هزینه زمان و برق کافی، به سود مناسب‌تری برسید.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج چیست؟


چطور از ماشین حساب استخراج استفاده کنیم؟


ماشین حساب استخراج چیست

روش کار ماشین حساب‌های استخراج ساده، اما در ماشین حساب‌های مختلف کمی متفاوت است پس لازم است بدانیم روش کار با ماشین حساب استخراج چیست و پارامترهای آن چطور باید وارد شوند. با تعیین نوع دستگاه ماینر در ماشین حساب استخراج، می‌توانیم لیستی از رمز ارزهایی که این دستگاه قادر به استخراج آنهاست را همراه با نرخ هش (توان محباسباتی دستگاه) در الگوریتم رمزنگاری آن رمز ارز، میزان برق مصرفی ماینر برای استخراج آن و در نهایت سود استخراج و فاکتورهای دیگر مثل توان مصرفی برای رمزگشایی و کارمزد استخراج را ببینیم.

مطالعه بیشتر: استخراج مونرو

برای استفاده از ماشین حساب استخراج ابتدا ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب و سپس نوع دستگاه ماینری که داریم را مشخص می‌کنیم. دستگاه‌های ماینر می‌توانند مبتنی بر سیستم پردازنده مرکزی (CPU)، مبتنی بر پردازنده گرافیکی (GPU) یا سخت‌افزارهای اختصاصی ASIC باشند که هر کدام نیز مدل‌ها و تولید‌کننده‌های مختلفی دارند. بعد از تعیین این دو فاکتور، نرخ هش آن به شکل خودکار نشان داده می‌شود.

به‌عنوان سومین فاکتور باید تعرفه برقی که مصرف می‌کنیم را وارد کنیم. برای بررسی این فاکتور به قبض برق یا وبسایت وزارت نیرو مراجعه کنید. در نهایت کارمزد استخراج را وارد خواهیم کرد و ماشین حساب، سود خالص را در بازه ماهیانه محاسبه و نشان خواهد داد.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج ViaBTC چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا چین لینک خود را خرید کنید

سود استخراج چطور محاسبه می‌شود؟


استخراج یا ماینینگ در حقیقت یک نوع سرمایه‌گذاری است. ولی افراد، قبل از ورود به این حوزه باید بررسی کنند که با توجه به هزینه‌هایی که باید انجام دهند مثل خرید دستگاه استخراج، هزینه برق، مکان قرار دادن این دستگاه‌ها، اینترنت و سایر هزینه‌های جانبی، آیا این سرمایه‌گذاری سودآور خواهد بود یا خیر؟!

مطالعه بیشتر: استخر استخراج پولین چیست؟

ماشین حساب‌های استخراج، همه این فاکتورها را به‌عنوان ورودی نمی‌پذیرند. اما استفاده از آنها ضروریست چون در کنار سود حاصل از استخراج، اصلی‌ترین هزینه‌های آن را در نظر می‌گیرند. اما شما به‌عنوان فردی که می‌خواهید وارد این حوزه شوید باید سایر عوامل را هم بررسی کنید. مثلا هزینه حجم مصرفی اینترنت، در هر جای دنیا متفاوت است و باید آن را از سود نهایی که ماشین حساب نشان می‌دهد کم کنید. همینطور هزینه‌های دیگر، مثلا اگر برای استقرار ماینرها مجبور به اجاره مکانی شده‌اید باید هزینه اجاره یا نگهبانی و موارد مشابه دیگر را هم از قلم نیندازید.

در‌نهایت با توجه به آنچه ماشین حساب استخراج به‌عنوان نتیجه نشان داده و با کسر کردن سایر هزینه‌ها، متوجه خواهید شد که استخراج رمز ارز مدنظرتان چقدر توجیه اقتصادی دارد و آیا به‌صرفه است یا خیر.

مطالعه بیشتر: مادربورد ماینینگ چیست؟


نکات ماشین حساب بیت کوین


استخراج بیتکوین حاصل حل معادلات پیچیده ریاضی است که برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. در ابتدای معرفی بیتکوین، حل این معادلات حتی با یک کامپیوتر ساده هم امکان‌پذیر بود. اما این روزها معادلات آن به قدری پیچیده شده‌اند که نیاز به دستگاه‌های اختصاصی اسیک‌ماینر دارند.

مطالعه بیشتر: سلفیش ماینینگ چیست؟

استخراج بیتکوین بر اساس نرخ هش الگوریتم فعلی آن و قیمت بیتکوین، که درحال حاضر جزء گرانترین رمزارزهای دنیاست، می‌تواند سودآور باشد. استخراج‌کنندگان به ازای هر بلاکی از اطلاعات که موفق به رمزگشایی آن شوند پاداش می‌گیرند.

در‌حال‌حاضر استخراج بیتکوین غیرمتمرکز است. یعنی شما می‌توانید در هر کجای جهان و با هر توان محاسباتی وارد استخرهای استخراج بیتکوین شوید و به اندازه منابع و زمانی که اختصاص می‌دهید پاداش بگیرید.

مطالعه بیشتر: ریگ ماینینگ چیست؟


بهترین ماشین حساب استخراج چیست؟


برای هر ماینری لازم است که بداند ماشین حساب استخراج چیست و کار با آن چطور است. همانطور که گفتیم محاسبه سود و زیان، قبل از شروع به استخراج اهمیت زیادی دارد. امروزه ماشین حساب‌های زیادی برای انجام این محاسبات وجود دارند که در ادامه برخی از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم:

مطالعه بیشتر: تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا دای خود را خرید کنید

ماشین حساب‌های واتوماین (whattomine)

روش کار این ماشین حساب ساده است. ابتدا نوع سخت‌افزار استخراج خود و مدل آن را انتخاب می‌کنید. سپس الگوریتم را مشخص می‌کنید و در‌نهایت هزینه برق و کارمزد را وارد می‌کنید و دکمه Calculate را می‌زنید. بعد از انجام محاسبات، لیست سکه‌ها و سود آنها نمایش داده می‌شود.

ماشین حساب استخراج چیست

ماشین حساب‌های  coinwarz و Crypt0.Zone نیز روش کاری مشابه دارند.

مطالعه بیشتر: کارت گرافیک استخراج ارز دیجیتال

ماشین حساب کریپتوکامپیر (cryptocompare)

در این ماشین حساب ابتدا ارز دیجیتال را از منوی بالا انتخاب کنید. سپس اطلاعات مربوط به دستگاه استخراج (میزان نرخ هش و مصرف برق آن) را وارد می‌کنیم. سپس هزینه مصرف برق به ازای یک کیلووات در هر ساعت و در انتها هم کارمزد وارد می‌شود. در‌نهایت میزان سود استخراج در بازه‌های زمانی مختلف نشان داده خواهد شد. اگر به رنگ سبز بود نشان‌دهنده سودآوری آن است.

ماشین حساب استخراج چیست

ماشین حساب‌های ccgmining و Minergate نیز روش عملکرد مشابهی دارند.

مطالعه بیشتر: دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال

ماشین حساب اسیک ماینر ولیو (asicminervalue)

در این وبسایت لیستی از همه ماینر‌ها و مدل‌های آنها به همراه نرخ هش، توان، الگوریتم و میزان سوددهی آنها لیست شده است. تنها کافیست ماینر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ماشین حساب استخراج چیست

ماشین حساب ماینر ارز دیجیتال در یک نگاه


ماشین حساب استخراج ارز دیجیتال یکی از بهترین ابزارها برای محاسبه سود سرمایه‌گذاری قبل از ورود به استخراج رمزارزهاست. اما مهم‌ترین دلیل استفاده از ماشین حساب استخراج چیست؟ استفاده بهینه از منابع موجود و کسب بیشترین سود. با به‌کارگیری این ماشین حساب‌ها می‌توانید با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید و منابعی که در اختیارتان است، بیشترین سود ممکن را از استخراج مناسب‌ترین رمزارز بدست آورید. پس استفاده از آن را جزء اصول استخراج ارزهای دیجیتال قرار دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.