فلیپنینگ چیست، روشی برای پیش‌بینی بازار رمز ارزها

فلیپنینگ در ارزهای دیجیتال

1

اگر اهل تحلیل‌های تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال باشید، می‌توانید آینده رمز ارزها را تا حدود زیادی پیش‌بینی کنید. البته که هیچ‌کس از آینده باخبر نیست، اما کمک گرفتن از اطلاعات اساسی و انواع تحلیل‌ها باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را تجربه کنید. یکی از روش‌های پیش‌بینی حاضر در بازار رمز ارزها فلیپنینگ است، آیا می‌دانید منظور از فلیپنینگ چیست؟

از زمان روی کار آمدن بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین فرمانده و سردسته تمام رمز ارزها به حساب می‌آید. اگر براساس یک تحول عظیم بیت کوین جایگاه خود را تغییر دهد و به صف دوم برترین ارزهای دیجیتال بپیوندد، در این صورت ما شاهد تحول عظیمی خواهیم بود. پیش‌بینی این تحولات عظیم را فلیپنینگ می‌گویند. با کیوسک آکادمی همراه باشید تا به درک بهتری از این اصطلاح دست پیدا کنید. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟


فلیپنینگ چیست؟


به تازگی بسیاری از طرفداران اتریوم امید دارند ارزش کل بازار این رمز ارز از ارزش کل بازار بیت کوین پیشی بگیرد. از زمان روی کار آمدن بازار رمز ارزها بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. البته ارزش کل بازار طی مقاطع زمانی خاص، کمی کاهش یافت.

برای مثال در سال 2018 ارزش خالص بیت کوین کم شد. این اتفاق تلنگری در بازار رمز ارزها به وجود آورد. انعطاف‌پذیری  و سایر مزیت‌های چشمگیر اتریوم به این تلنگر دامن زد. این تلنگر تا ماه نوامبر سال 2019 همچنان ادامه داشت. به‌تدریج حتی تعداد تراکنش‌های اتریوم به رقمی بیش از سایر رمز ارزها رسید.

با این اتفاقات اصطلاح فلیپنینگ روی کار آمد. شاید برایتان سوال شود که فلیپنینگ چیست؟ این تصور که اتریوم بهتر از بیت کوین است و حتی می‌تواند جایگاه بیت کوین را در بازار ارزهای دیجیتال از آن خود کند، فلیپنینگ خوانده می‌شود. در ضمن عده‌ای معتقد هستند که اتریوم می‌تواند بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان باشد.

مطالعه بیشتر: درآمدزایی از ارزهای دیجیتال


چهار عامل تاثیرگذار بر روی فلیپنینگ چیست؟


در ماه نوامبر سال 2019 تحول و تغییر بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال رخ داد. این تحول نشان‌دهنده توسعه و پیشرفت اتریوم و توکن اتر در بازار رمز ارزها بود. در سال 2020 و 2021 نیز اتریوم ثابت کرد، مورد نظر و علاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران است.

همین امر سبب ایجاد فلیپنینگ در بازار رمز ارزها شد. به نظر شما چه عواملی بر روی ایجاد این نمایه تاثیرگذار است؟ در ادامه 3 مورد از عوامل موثر در فلیپنینگ را شرح می‌دهیم:

میزان تراکنش‌ها و کاربردها

یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های موثر در ایجاد فرآیند فلیپنینگ، انجام تراکنش‌ها و کاربردهای اتریوم است. از آنجاییکه معاملات اتریوم به میزان چشمگیری افزایش یافت و سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شد، فلیپنینگ نیز رخ داد. همچنین اتریوم ثابت کرد که پایه قوی‌تری برای NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز است.

مطالعه بیشتر: ابر ایچیموکو

تنوع و قیمت

تنوع ویژگی‌ها و کارایی‌های اتریوم یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار بر روی فلیپنینگ است. در ضمن قیمت مناسب این رمز ارز سبب جذب سرمایه‌گذاران بیشتری شد. ناگفته نماند بازار ارزهای دیجیتال همچنان در حال توسعه است و امکان انواع تغییرات وجود دارد. با این حال تنوع کارایی اتریوم در حال افزایش است و می‌تواند به‌عنوان یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری به حساب آید.

کاربرد فلیپنینگ چیست

بستر و میزان دارایی

یکی دیگر از عوامل موثر بر روی فلیپنینگ ارزش و میزان دارایی اتریوم در مقایسه با بیت کوین است. در واقع میزان دارایی این رمز ارز نشان‌دهنده ارزش کلی آن در بازار خواهد بود. همچنین بستر اتریوم سبب می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتری به این رمز ارز روی آورند. بیت کوین به طور دائم دستخوش نوسانات قیمتی قرار می‌گیرد و همین امر باعث جلب توجه بیشتر اتریوم می‌شود.

مطالعه بیشتر: روش های ترید ارز دیجیتال


کاربرد فلیپنینگ چیست؟


شاخص Flippening تنها با یک هدف به وجود آمده است. این شاخص به طور دائم ویژگی‌های اتریوم و بیت کوین را با یکدیگر مقایسه می‌کند. همچنین به تمام مسائل تاثیرگذار بر روی ارزش کلی بیت کوین و اتریوم توجه دارد. از این‌رو این شاخص نشان می‌دهد اتریوم در چه زمانی و با توجه به چه شرایطی می‌تواند جایگزین بیت کوین شود.

پس در پاسخ به این پرسش که کاربرد اصلی فلیپنینگ چیست؟ باید گفت Flippening ارزش کلی بازار بیت کوین و اتریوم را ارزیابی می‌کند تا درصد احتمال جایگزینی بیت کوین با اتریوم را تشخیص دهد.

مطالعه بیشتر: اندیکاتور RHODL

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا سندباکس خود را خرید کنید

آیا فلیپنینگ فقط برای بیت کوین و اتریوم مناسب است؟


با توجه به اینکه تمام مثال‌های مربوط به فلیپنینگ به رقابت میان اتریوم و بیت کوین اشاره دارد، شاید با خود فکر کنید این اصطلاح تنها مخصوص بیت کوین و اتریوم به وجود آمده است. اما این‌طور نیست، Flippening برای ارزیابی خاص بیت کوین یا اتریوم روی کار نیامده، بلکه برای مقایسه بین تمام رمز ارزها کاربرد دارد.

برای مثال این شاخص می‌تواند ارزش کلی 2 رمز ارز شیبا اینو و دوج کوین را مقایسه کند. هر زمانی که 2 رمز ارز ارزش نزدیکی داشته باشند و کم‌کم یکی از آنها بخواهد جایگاه دیگری را کسب کند، فلیپنینگ دست به کار می‌شود تا جایگزینی احتمالی آنها را مورد بررسی قرار دهد.

مطالعه بیشتر: توکن لوریج دار

برای اطلاع از قیمت پالیگان و خرید پالیگان روی کیوسک حساب کنید.


آیا اتریوم به کمک فلیپنینگ می‌تواند جایگاه بیت کوین را به دست آورد؟


به نظر شما آیا ارز دیجیتال اتریوم می‌تواند جایگاه بیت کوین را کسب کند؟ تاثیر فلیپنینگ چیست؟ براساس گزارشات به دست آمده و بررسی ویژگی‌های بیت کوین در بازار رمز ارزها می‌توان گفت با اینکه اتریوم خودش را به جایگاه بیت کوین نزدیک کرده است، اما با کمک فلیپنینگ نمی‌تواند موقعیت بیت کوین را از چنگش در آورد.

شاید در یک دوره زمانی کوتاهی Flippening میان بیت کوین و اتریوم ایجاد شود اما از آنجاکه بیت کوین به طور دائم در حال به‌روزرسانی و توسعه است، اتریوم باز هم نمی‌تواند به جایگاه بیت کوین دست پیدا کند. در واقع با توسعه اتریوم، بیت کوین نیز بیکار نمی‌ماند و ویژگی‌های خود را توسعه می‌دهد.

مطالعه بیشتر: ترید روزانه ارز دیجیتال

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا شیبای خود را خرید کنید

فلیپنینگ چه تاثیری بر آینده رمز ارزها دارد؟


با وجود اینکه آینده ارزهای دیجیتال همیشه نامعلوم است. اما نقش شاخص‌ها و پیش‌بینی‌هایی همانند فلیپنینگ را نمی‌توان نادیده گرفت. وجود چنین شاخص‌هایی در بلند مدت تاثیر زیادی بر روی آینده رمز ارزها می‌گذارد. برای مثال توسعه و پیشرفت اتریوم در مقایسه با بیت کوین در شاخص فلیپنینگ قابل مشاهده است.

مطالعه بیشتر: معامله کم ریسک

منظور از فلیپنینگ چیست

همین امر سبب می‌شود کاربران بیشتر به اتریوم روی آورند. در نتیجه قیمت ارز دیجیتال اتریوم افزایش می‌یابد. بنابراین اتریوم به تدریج به جایگاهی نزدیک بیت کوین دست پیدا می‌کند. پس می‌توان گفت Flippening تاثیر گسترده‌ای بر روی آینده رمز ارزها دارد.

مطالعه بیشتر: میانگین متحرک چیست 


سخن آخر


در این راهنما برای شما توضیح دادیم که فلیپنینگ چیست. همان‌طور که می‌دانید معامله ارزهای دیجیتال در طول سال‌های اخیر محبوب‌تر از قبل شده است. در نتیجه سرمایه‌گذاران بیشتری به این بازار روی می‌آوردند. از آنجا که اتریوم در تلاش است خود را ارتقا دهد و تاحدودی نیز موفق بود، فرآیند فلیپنینگ ایجاد شد.

در این شاخص ارزش کلی بیت کوین و اتریوم با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفت و توانست تغییر و تحول عظیمی در بازار رمز ارزها ایجاد کند. البته اتریوم نمی‌تواند جایگزین بیت کوین شود، چون بیت کوین هم به طور دائم در حال توسعه و پیشرفت است.

آیا می‌توانید فلیپنینگ دیگری در میان 2 رمز ارز نام ببرید؟ ممنون می‌شویم در این پرسش و پاسخ شرکت کنید.

مطالعه بیشتر: پیپ در ارز دیجیتال

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

یک نظر
  1. tlovertonet می گوید

    I just couldn’t depart your site prior to suggesting that I really enjoyed the standard info a person provide for your visitors? Is going to be back often to check up on new posts

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.