استخراج دوج کوین ؛ آیا می‌توان از این راه ارز دیجیتال به دست آورد؟

بررسی راه های استخراج دوج کوین

0

استخراج دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فرآیند بدست آوردن پاداش ارزهای دیجیتال در ازای حل معادلات رمزارزها به وسیله سخت‌افزار است که این پاداش می‌تواند توکن‌های قدردانی و مشوق‌های مالی باشد. برای درک بهتر استخراج دوج کوین، با آکادمی کیوسک همراه باشید.

مطالعه بیشتر: درآمد زایی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

ارز دیجیتال دوج‌کوین، مانند دیگر رمز ارزها، پول یا سرمایه، قابل خرید و فروش است. با این که هر ارز دیجیتال، منحصربه‌فرد است اما شباهت‌هایی نیز با سایر رمزارزها دارد. مثلا کدهای برنامه‌نویسی دوج‌کوین مبتنی بر لایت‌کوین است. اما برخلاف بیتکوین که 21 میلیون ارز دیجیتال دارد، این مقدار برای دوج‌کوین، 129 میلیارد سکه است و هر ساله سکه‌های بیشتری استخراج و تولید می‌شوند.

مطالعه بیشتر: استخراج ارز دیجیتال چیست؟

به همین دلیل است که ارزش یک دوج‌کوین درحال حاضر حدود سه سکه ده سنتی است اما ارزش بیت کوین، در یک بازه زمانی از 60،000 دلار هم فراتر رفت. بسیاری از ارزهای دیجیتالی در دنیای واقعی برای خرید کالا استفاده می‌شوند اما دوج‌کوین، به صورت گسترده چنین کاربردی ندارد. (لینک پیشنهادی: خرید ارز دیجیتال)

دوج‌کوین اولین بار توسط دو مهندس نرم‌افزار و برای سرگرمی ایجاد شد و تصویر لوگوی آن را که یک سگ شبیه سگ رمزارز شیباست انتخاب کردند. امروز دیگر دوج‌کوین، یک جوک نیست. در سال جاری، محبوبیت آن افزایش چشمگیری داشت. این روزها ایلان ماسک یکی از شناخته‌شده‌ترین میلیاردرهای دنیا، قوی‌ترین و برجسته‌ترین حامی دوج‌کوین است.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال چیست؟

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا پالیگان (ماتیک) خود را خرید کنید

استخراج دوج کوین چگونه است؟

استخراج دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال، فرآیند بدست آوردن پاداش ارزهای دیجیتال در ازای حل معادلات رمزارزها به وسیله سخت‌افزار است که این پاداش می‌تواند توکن‌های قدردانی و مشوق‌های مالی باشد. برای درک آن مثالی از بیتکوین می‌زنیم.

بیتکوین روی بلاکچین کار می‌کند. بلاکچین یک پایگاه‌داده دیجیتال از تراکنش‌های توزیع‌شده و تکراری در شبکه همتا به همتا از کامپیوتر‌هاست. هر بلاکی در بلاکچین با داده‌های تراکنش بیتکوین پر می‌شوند (مثلا پیت اعتبار 500 دلار از بیتکوین را به کریستینا فرستاد) و این فرآیند تا وقتی به سایز یک مگابایت برسد ادامه می‌یابد. سپس این کار ماینرها یا استخراج‌کنندگان بیتکوین است که هر بلاک را چک کنند تا مطمئن شوند که معتبر و صحیح است.

هر بلاک یک مسئله ریاضیاتی پیچیده است (همان مسئله رمزنگاری) که حل آن بسیار دشوار خواهد بود. ماینری که قبل از همه این معادله را حل کند، برنده همه هزینه‌های معادله می‌شود و جایزه بیتکوین را می‌برد. به این ترتیب، شبکه بیتکوین به ماینرهایی با سخت افزار قوی‌تر پاداش بیشتری می‌دهد و به آنهایی که سخت افزار سبک‌تری دارند، پاداشت کمتر تعلق می‌گیرد. البته حل این مسائل ریاضی، مدت زمان زیادی نیاز دارد.

مطالعه بیشتر: مزرعه استخراج ارز دیجیتال

استخراج دوج کوین

دوج‌کوین نیز از پروتکل مشابه بیتکوین استفاده می‌کند که الگوریتم اثبات کار (proof-of-work) و به اختصار PoW نامیده می‌شود. این الگوریتم جلوی دوبار استخراج شدن سکه‌ها را می‌گیرد. اما مصرف انرژی و تولید گرمای زیادی را به همراه دارد. استخراج دوج کوین بر اساس الگوریتم اسکریپت انجام می‌شود که ساده‌تر از الگوریتم بیتکوین است. این الگوریتم به منابع کمتری نیاز دارد و به ماینرها امکان استخراج دوج، با کامپیوتر‌های کم‌توان را هم می‌دهد.

مطالعه بیشتر: دستگاه ماینر ارز دیجیتال

انواع روشهای استخراج ارز دیجیتال

استخراج دوج کوین از روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بستگی به بودجه و تجهیزات شما دارد. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • استخراج انفرادی: شخص، خودش کار استخراج را انجام می‌دهد.
  • استخرهای استخراج: اشخاص‌، منابع خود را به هم متصل می‌کنند تا قدرت بیشتری ایجاد شود و پاداش نیز بین آنها تقسیم می‌شود.
  • استخراج ابری: ماینر، حق عضویتی به مرکزهای بزرگ داده‌ای پرداخت می کند تا از طرف او کار استخراج را انجام دهند.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج چیست؟

آیا استخراج دوج کوین سودمند است؟

در سال 2021 استخراج دوج کوین سودده بوده و از سال 2018 به پرسودترین حالت خود رسیده است. تا قبل از آن استخراج دوج کوین به خاطر ارزش خیلی پایین آن بی‌فایده بود. تغییر این شرایط بعد از اظهارات ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا که در توییترش از مردم خواست روی دوج‌کوین سرمایه‌گذاری کنند رخ داد.

در استخراج ارزهای دیجیتال، رایانه سعی می‌کند معادلات منطقی پیچیده را حل کند تا تراکنش‌های بلاکچین تایید شوند. با اتمام این فرآیند، ارز دیجیتال را به‌عنوان پاداش بلاک دریافت می‌کنند. به همین جهت ماشینی که قدرت محاسباتی یا هش‌ریت بیشتری دارد احتمالا معادلات بیشتری را حل خواهد کرد و رمزارز بیشتری استخراج می‌شود.

اینکه یک ماینر می‌تواند با این کار کسب درآمد کند یا نه بستگی به موارد مختلفی از جمله هزینه برق، هزینه تراکنش‌ها و قدرت سخت‌افزاری دارد. اما به خاطر داشته باشید که سوددهی استخراج کوین‌ها، به شدت متغیر است.

مطالعه بیشتر: ماشین حساب استخراج ارز‌ دیجیتال

استخراج دوج کوین

تکنولوژی بلاکچین درحال رشد و گسترش است و شرایط استخراج دوج کوین نیز بر اساس زمان محاسبه توان استخراج بلاک‌ها و تولید هش، در طول زمان افزایش و کاهش می‌یابد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود سوددهی استخراج‌های خود را زود‌به‌زود بررسی کنید.

چطور دوج‌کوین استخراج کنیم؟

قبل از شروع به استخراج دوج کوین مطمئن شوید که اتصال اینترنتی امن و بدون قطعی و نیز منبع برق مناسبی دارید که نیاز ماینرها را رفع می‌کند.

  • سخت‌افزا مناسب انتخاب کنید: در گام اول، باید یک ماینر مناسب تهیه کنید.
  • نرم‌افزار مناسب انتخاب کنید: وقتی سخت‌افزارتان راه‌اندازی شد، زمان پیدا کردن نرم افزار مناسب و دانلود آن است. نصب نرم‌افزار استخراج نسبتا ساده است اما مطمئن شوید موردی را انتخاب می‌کنید که مناسب با پردازشگر گرافیکی (GPU) و تجهیزات استخراج شما باشد.
  • کیف پول ایجاد کنید: کیف پول شما جاییست که سود شما وارد آن می‌شود پس نسبت به حفظ کلید خصوصی خود در جای امن، اطمینان حاصل کنید. بعلاوه این کیف پول باید از دوج‌کوین پشتیبانی کند. Trust Wallet و MetaMask می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری نظیر Trezor و Ledger هم استفاده کنید. وقتی کیف پولتان را راه‌اندازی کردید، ارتباطش را با سخت‌افزار استخراج برقرار کنید.
  • عملیات استخراج را آغاز کنید: وقتی همه چیز در جای خودش قرار گرفت، نرم‌افزار را اجرا کرده و میزان استخراج خود را ببینید. نرم افزار استخراج، باید نمایی از میزان دریافتی شما در هر ساعت نمایش دهد.
  • می‌توانید همزمان، به یک استخر استخراج یا خدمات استخراج ابری متصل شوید.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج ViaBTC چیست؟

استخراج انفرادی دوج‌کوین

استخراج انفرادی یعنی خودتان، کار ماینینگ را انجام دهید که شامل فرآیند جستجوی بلاک‌ها، فقط روی کامپیوتر خودتان است. در صورتی که ماینر دوج‌کوین با توان محاسباتی خیلی بالا داشته باشید، این روش سودمند است. با این حال در عمل، استخراج انفرادی نیاز به چندین دستگاه دارد تا موثر واقع شود چرا که رقابت در فضای استخراج دوج کوین زیاد است. در این حالت شما در حال رقابت با استخرهای استخراج ارز دیجیتال در دنیا هستید و به نظر می‌رسد این روزها این کار موثری نیست. اما در زمان ایجاد دوج‌کوین روش خوبی بود.

برای چنین استخراجی، نیاز به یک سوپرکامپیوتر خیلی قدرتمند دارد که مصرف برق خیلی بالایی خواهد داشت. مشکل این متد این است که یافتن بلاک‌ها، زمان زیادی می‌گیرد و اگر بلاکی فروخته شود، هیچ پاداشی به آن تعلق نمی‌گیرد.

مطالعه بیشتر: استخر استخراج پولین چیست؟

استفاده از استخرهای استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین

استخرهای استخراج رمزارزها به این معنی است که گروهی از ماینرهای ارز دیجیتال، منابع محاسباتی و توان پردازشی سیستم‌های خود را روی یک شبکه ترکیب می‌کنند تا احتمال یافتن بلاک را بیشتر کنند یا اینکه استخراج ارز دیجیتال را با موفقیت انجام دهند.

اگر استخر استخراج، موفقیت‌آمیز باشد و پاداشی دریافت کند، این پاداش بین همه کسانی که در این استخر مشارکت دارند، بر اساس میزان قدرت پردازشی که هر یک برای استخر فراهم کرده‌اند، تقسیم می‌شود. در این روش خطر از دست دادن پول، کاهش می‌یابد و احتمال سودآوری بیشتر می‌شود. همچنین سربار بالای هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد.

در ادامه به بررسی 5 مورد از بهترین استخرهای استخراج دوج کوین می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر: دستگاه استخراج انت ماینر 

نمونه ای از استخرهای استخراج ارز دیجیتال دوج کوین

AikaPool

یکی از محبوب‌ترین استخرهای خدمات ساده و راحت است. مزیت آن، اندازه متوسط استخر و دستورالعمل‌های داخلی آن برای راه‌اندازی ماینر است. این پلتفرم، 1درصد کمیسیون می‌گیرد. توان عملیاتی آن که سرعت عملکرد این سیستم را نشان می‌دهد، حدود MH/s 3.523 است. به ازای هر سهم، مقدار مشخصی دوج کوین پرداخت می‌شود (روش پرداخت PPS).

مطالعه بیشتر: مادربورد ماینینگ چیست؟

Prohashing

این یک استخر چندگانه است. چندین ارز دیجیتال از جمله بیتکوین، اتریوم، لایت‌کوین، دش‌کوین، مونرو و دوج کوین را می‌توان نام برد. این استخر الگوریتمی دارد که با استفاده از آن می‌توانید قدرت عملیاتی خود را به صورت اتوماتیک به سودده‌ترین کوین متصل کنید. هش‌ریت آن TH/s 1.682 و نوع پرداخت پاداش آن PPS و کمیسیون این وبسایت، 4.99درصد است.

مطالعه بیشتر: سلفیش ماینینگ چیست؟

GHash

این سرویس از سال 2013 مشغول به کار است. امکان ایجاد پردازش ابری در دستگاه‌های استخراج  (ASIC) وجود دارد. طیف وسیعی از کوین‌ها از قبیل بیتکوین، اتریم، لایتکوین و دوج‌کوین را پشتیبانی می‌کند.

Multipool

مالتی‌پول یکی از قدیمی‌ترین استخرها و یک پلتفرم چند‌شاخه‌ای با 20 کوین مختلف است. ویژگی این استخر، تعیین اتوماتیک ارز دیجیتالی است که در آن لحظه، بیشترین سود را می‌دهد.

از مزایای مهم آن می‌تواند به استخراج چندین توکن مختلف اشاره کرد. خدمات پشتیبانی آن عالی است و هر سوالی را فورا جواب می‌دهند. نوع پاداش آن به صورت نسبی است یعنی بر اساس سهم هر کس از یک کوین، سود نیز به همان نسبت به او تعلق می‌گیرد. کمیسیون آن 1درصد است.

مطالعه بیشتر: ریگ ماینینگ چیست؟

Litecoinpool

استخر لایت‌کوین از الگوریتم اسکریپت استفاده می‌کند. بنابراین، استخراج دوج کوین در آن امکان‌پذیر است. این قدیمی‌ترین استخر استخراج لایت‌کوین است که در نوامبر 2011 معرفی شد. نحوه استفاده آسان از این استخر و قابلیت اطمینان بالای آن، باعث محبوبیت سریع آن در بین کاربران شد. توان عملیاتی آن GH/s 24,380 و نوع پاداش‌دهی آن PPS با نرخ کمیسیون صفر درصد است.

مطالعه بیشتر: استخراج بایننس کوین

استخراج ابری دوج‌کوین

استخراج دوج کوین

استخراج ابری دوج‌کوین، در فضای اینترنت و بصورت اجاره تجهیزات تخصصی ارائه می‌شود. با این روش شما در برنامه استخراج ارز دیجیتال مشترک می‌شوید؛ یعنی مرکز داده از طرف شما کار استخراج دوج کوین را انجام می‌دهد و هزینه خدمات ماهانه یا سالانه دریافت می‌کند. به محض کامل شدن قرارداد خرید، سرمایه‌گذار، بخشی از سود را خواهد گرفت. گزینه‌های استخراج ابری دوج‌کوین درحال حاضر Eobot، Nicehash و Genesis هستند.

مطالعه بیشتر: تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال

این نوع استخراج، روش رایجی است چون بسیاری از کاربران نمی‌خواهند ASICهای (سخت افزارهای مخصوص استخراج) قوی بخرند، پردازنده‌های گرافیکی را تنظیم کنند و زمان زیادی پای کامپیوتر باشند. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که این نوع خدمات را ارائه می‌کنند. فقط باید یک مورد مناسب و قابل اعتماد را پیدا کنید.

کیوسک | صرافی آنلاین ارز دیجیتال
همین حالا سولانا خود را خرید کنید

سخت افزار و منابع موررد نیاز برای استخراج دوج کوین

چندین روش سخت‌افزاری برای استخراج دوج کوین وجود دارد. می‌توانید این کار را با لپتاپ یا کامپیوتر فعلی خود شروع کنید. برخلاف بیتکوین، استخراج دوج کوین حساسیت زیادی به منابع سخت‌افزاری ندارد. به همین دلیل سیستم‌های متوسط هم می‌توانند دوج استخراج کنند.

می‌توان با انواع مختلف سخت‌افزارها دوج‌کوین استخراج کرد:

پردازنده‌های کامپیوتری (CPU)

استفاده از این روش، امکان‌پذیر است اما ایده‌آل نیست؛ چراکه بار زیادی را به CPU تحمیل می‌کند. این روش باعث می‌شود سیستم شما بیش از حد داغ شود و طول عمر آن کاهش یابد.

کارت گرافیکی (GPU)

GPUها ابزار مناسب تری نسبت به CPU هسhttps://kioosk.net/academy/best-gpu/تند چراکه قدرت بیشتری دارند و توان کمتری مصرف می‌کنند. کارت‌های گرافیکی ASUS RX Vega 64 و Nvidia GeForce GTX و SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580 برای استخراج ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود.

مطالعه بیشتر: کارت گرافیک های استخراج ارز دیجیتال

استخراج‌کننده‌های ASIC

الگوریتم دوج‌کوین مشابه الگوریتم اسکریپت لایت‌کوین است. به این ترتیب ماینرهای Scrypt ASIC سخت‌افزار بهینه استخراج دوج هستند، چراکه برای استخراج ارزهای دیجیتالی طراحی شده‌اند که از این الگوریتم استفاده می‌کنند. اگر توان مالی کافی دارید، ماینر ASIC تهیه کنید زیرا سودآور‌تر از GPU است. از بهترین ماینرهای می‌توان به Bitmain Antminer L3 و BW L21 Scrypt Miner و Innosilicon A2 Terminator اشاره کرد.

نکات مهم در ارتباط با سخت افزار

ذکر این نکته حائز اهمیت است که هر متدی برای استخراج دوج کوین انتخاب کنید، باید میزان حافظه و گرم شدن سخت‌افزار را در نظر داشته باشید. موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • کولر: استخراج رمزارزها باعث افزایش دما می‌شود که می‌تواند کاهش عمر سخت‌افزار را به دنبال داشته باشد. نصب تجهیزات خنک‌کننده اهمیت زیادی دارد. GPU‌ها بیش از دیگر سخت افزارها نیاز به خنک‌کننده دارند.
  • نویز: در نظر داشته باشید که استخراج با مجموعه ASIC بسیار پرصداست. بخصوص اگر بیش از یک دستگاه استفاده کنید.
استخراج دوج کوین
  • فضا: قبل از خرید تجهیزات درباره محل قرارگیری آنها اطمینان حاصل کنید. بهتر است ASIC‌ها در اتاق یا محوطه‌ای که عایق صوتی دارد قرار بگیرند.

مطالعه بیشتر: دستگاه های ماینر استخراج ارز دیجیتال

خطرات استخراج دوج کوین

قبل از اینکه وارد این کار شوید لازم است درباره آن اطلاعات کسب کنید. اولین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید این است که ارزدیجیتال، کاملا بی‌ثبات است. ممکن است 300 سکه در یک هفته استخراج کنید که هر کدام 60 دلار قیمت داشته باشند و در هفته بعد ارزش هر کدام 5 دلار شده باشد. در ادامه به موارد دیگری که باید در نظر داشته باشید اشاره می‌کنیم:

افزایش فرسایش سخت‌افزاری

استخراج رمزارز نیازمند این است که لپتاپ یا سخت افزار شما برای ساعت‌ها به صورت مداوم کار کند که این می‌تواند روی طول عمر آن اثر منفی بگذارد.

مصرف برق

معمولا لپتاپ‌ها و سایر سیستم‌هایی که GPU قدرتمندی دارند نیاز به برق زیادی دارند. این موضوع روی صورتحساب برق شما اثر می‌گذارد.

مطالعه بیشتر: استخراج مونرو

مصرف زیاد انرژی

دوج‌کوین نسبت به بیتکوین و اتریوم تاثیر کمتری روی محیط دارد. دوج برای هر تراکنش Kwh 0.12 انرژی استفاده می‌کند درحالی‌که بیتکوین و اتریوم به ترتیب Kwh 707 و Kwh 62.56 انرژی برای هر تراکنش مصرف خواهند کرد. هنوز هم استخراج رمزارز کاری نیست که دوست‌دار محیط زیست باشد.

کمبود GPU و Nvidia

اگر می‌خواهید تجهیزات استخراج بسازید و چند GPU برای آن قرار دهید، باید بدانید که به دلیل محبوبیت سرسام‌آور ارزهای دیجیتال کمبود کارت گرافیک وجود دارد. شرکت Nvidia نیز درباره خرید پردازنده‌های گرافیکی خود توسط ماینرها و کمبود آن برای مشتریان اصلی یعنی گیمرها نگران بود. بنابراین روی برخی از کارت‌های گرافیک خود محدودیت رمزنگاری گذاشت که باعث کاهش بازده آنها در استخراج رمزارز می‌شود.

مطالعه بیشتر: استخراج تتر

سخن نهایی

به نظر می‌رسد در سال 2021 تا وقتی قیمت دوج‌کوین به زیر خط مقاومت 0.3 دلاری آن نرسیده، استخراج آن سودبخش است. برای امنیت بیشتر، قبل از هر نوع سرمایه‌گذاری روی ماینرها یا خدمات استخراج ارز دیجیتال، از ماشین حساب‌های خاصی که مخصوص محاسبه سود هستند استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: استخراج بیت کوین کش

همچنین باید درباره نقد کردن Dogecoin خود نیز دقیق باشید. ممکن است بخواهید به صورت زمانبندی‌شده، پاداش‌های دوج را به ارز فیات با کوین‌هایی با قیمت ثابت که به آنها استیبل‌کوین گفته می‌شود، تبدیل کنید. همچنین ممکن است تمایل به حفظ آنها داشته باشید تا زمانی که ارزش آن رشد چشمگیری داشت، نقد کنید. هر تصمیمی که می‌گیرید، ریسک‌ها و مزایای آن را در نظر داشته باشید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

هنوز امتیازی ثبت نشده

ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.